Hogyan készült az Ősz tündér című portré festmény?

2020.10.21
Minden alkotásomnak van egy története. Egy érzés, ötlet, gondolat, kép, álom vagy egy jó zene, ami életre hívja őket. Így van ez az Ősz tündér című képemmel is.


Ő egy megálmodott sorozat első képe. Illetve igazából a második, mert festettem egy Erdő tündére című festményt a nyáron, ami elindította bennem a gondolatot, hogy nekem ebből egy sorozatot kell alkotnom, mindenféle szép női portrékat ábrázolni Tündérként.

Az Erdő tündére egy fenyő asztallapra akril festékkel készült, melyet a "manikűrös énem" munkahelyére szántam. Ő az:

Az arcnál meghagytam a fa gyönyörű erezetét, ez adja ennek az alkotásnak a különlegességét. Imádom a fákat, az erdőt, így adott volt, hogy nem fogom eltüntetni ezt a csodás felületet. Nagyon szeretek fára dolgozni, terveim között szerepel még sok hasonló mű.


Ha Te is beleszerettél, és szeretnél ilyen asztallapot, keress bátran itt:

Tehát Ő adta az ihletet a következő Tündérhez, ami az ősz évszak beköszönte lévén nem lehetett más, mint az Ősz tündér megfestése.

Nem szeretem igazán ezt az évszakot, de a csodás színek, a vörös-sárga-barna rengeteg árnyalatában pompázó fák-levelek teljesen elbűvölnek.

A festmény első fázisa a vázlatrajz, amit melegen préselt, 300gr-os, A3 méretű akvarell papírra rajzoltam fel és amit sajnos a nagy lelkesedésben elfelejtettem lefényképezni. 

Még a festés előtt felragasztottam a papír mind a 4 oldalát, teljes hosszában egy rajztáblára, mely felkerült a kedvenc festőállvámyomra. Vizes ecsettel átnedvesítettem a papírt, hogy ne hullámosodjon fel. 

Ezután jött az alapozás, amikoris egy semleges színnel, a világos okkerrel befestettem a festmény teljes felületét. Ezt a festményt is akrillal festettem.

Következő fázis a háttér megfestése volt. Megtartva az előrajzolt formákat, a főbb színekkel viszonylag sok vízzel hígítva, felfestettem az első réteget. Először a főbb tónusokat vittem fel, majd egy újabb réteg következett, ahol már a végső színek és azok összemosása volt a feladat. 
A kész háttér.
Ezt követte a testszín különböző árnyalatainak kikeverése egy külön papíron. 7 szint használtam (kadmium piros, citromsárga, narancssárga, közép kék, közép zöld, fekete és fehér) és ebből kevertem ki az összes színt, amit a festményen látsz. Sok vízzel kevés fehér festékkel egy ködös réteget festettem a háttérre, hogy a térhatás meglegyen és majd a szép női arc kiemelkedjen.
Ezután a részletek kidolgozásába fogtam. Első lépés a szem megfestése volt. 

Porték esetébem mindig ezzel kezdem az arc kidolgozását, mert ez a legnehezebb. Ha akár 0.1 millimétert is téved a festőművész, már nem ugyanaz az arc köszön vissza a vászonról. Egyébként is a szem a lélek tükre, nemigaz? 😉

Kész a szeme!
Ezt követően megfestettem az orr, az arcél, a száj és a nyak fő tónusait, majd a következő rétegben a tényleges és végső színeket vittem fel foltokban és mostam össze, ugyanúgy, mint ahogy a háttérnél is tettem.
Jöhettek a szép, színes, főként narancs színű levelek!
Utolsó lépés a Gestalt érzékelés! Hogy mi az? 

Amikor festesz vagy rajzolsz egy-egy részletet, körül vagy a képhez, szinte belemerülsz és nem látod a teljes egészet egyben. Ilyenkor érdemes pár lépést hátrébb menni és megnézni abból a távolságból a kész festményt egészében. Ilyenkor jönnek elő még aránytalanságok, vagy tájképeknél ilyenkor fedezhető fel a rossz perspektíva ábrázolás.

Ez alapján még javítottam egy két apróságot az árnyékokon.

Ezután jöhetett a maszkoló szalag eltávolítása, az aláírás és egy szép, igényes fotó készítése az immár kész műről.

Az elkészült Ősz tündér
Szeretnéd kipróbálni a festés örömét, kikapcsoló, relax hatását? Akkor katt ide és kérd az AJÁNDÉKOT!
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el